niedziela, 9 listopada 2014

ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI


13. Listopad 2011 - 
Uroczystości 93 rocznicy Odzyskania Niepodległości.
Święto Odzyskania Niepodległości ( po 123 latach ) powinno wszystkich Polaków napawać dumą i łączyć, tak jak 93 lata temu. Mimo, iż tak wiele dzieliło Romana Dmowskiego, Józefa Piłsudskiego i Ignacego Jana Paderewskiego, to dla dobra Polski potrafili wznieś się ponad swoje antypatie. Na pewno każdy z nas ma swój pogląd na wydarzenia w tym dniu w Warszawie, mnie osobiście szokują, gdyż myślałem, iż nie będę musiał już w mojej Polsce oglądać scen, które tak często widziałem w latach 80-tych. Do tego "niepełnym" przekazem telewizyjnym!     Tym bardziej pragnę podziękować organizatorom namysłowskich uroczystości z okazji 93 rocznicy Odzyskania Niepodległości. Mieliśmy szansę swoją obecnością dać wyraz wdzięczności tym, którzy wtedy przyczynili się by Polska wróciła na mapę Europy. Msza Święta w intencji Ojczyzny była uroczysta i podniosła, z wymownym kazaniem, z udziałem księdza prałata Aleksandra Matyki oraz licznych pocztów sztandarowych.Następnie składano wiązanki pod tablicą poświęconą Państwu Podziemnemu i Armii Krajowej na wyremontowanym Rynku oraz przy Obelisku. Część oficjalna w Namysłowskim Ośrodku Kultury przebiegała zwykłym trybem. Orkiestra pod batutą Pana Antoniego Szydłowskiego tradycyjnie na wysokim poziomie (zwłaszca wykonanie wiązanki melodii patriotycznych).    Do szczęscia zabrakło mi obecności przy ołtarzu księdza proboszcza i nie jestem pewien czy Dyrekcja Szkoły Podstawowej Nr 3 na pewno wiedziała z jakiej okazji przygotowuje część artystyczną, ale to tylko moje odczucia. A wystarczyło wydelegować urzędników, pracowników Ośrodka Kultury na akademie do szkół. Najlepszy występ nagrodzić uczestnictwem w uroczystości gminnej. Na szczęście są jeszcze szkoły, gdzie tradycje patriotyczne traktuje się poważnie.

foto.W.Putowski

  •  
  •  
  •  
  •  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz